קצת על ערוץ 12 – קשת
הערוץ מפעיל את מיטב התכנים לאורך כל שעות היממה, עם תוכניות חזקות שמותאמות לקהל הרחב. גם בעידן הדיגיטלי, ערוץ 12 שומר על רלוונטיות דרך שידור תכניו באתר מאקו ובפלטפורמות מקוונות נוספות מבית קבוצת קשת. גישה זו הופכת את הערוץ למעצמה תקשורתית, שבה התוכן הוא המלך והצופים לא מפספסים אף רגע, בין אם זה בטלוויזיה המסורתית או במכשירים ניידים.
פרסום בערוץ 12 נחשב לאסטרטגי ביותר עבור מפרסמים, שכן הוא מציב את המותג שלכם במרכז הבמה של תרבות הצפייה הישראלית. זהו כמו לעמוד מול קהל עצום של מאות אלפי צופים ולהעביר מסר מדויק ברגעים שהרגשות גועשים – לדוגמה, בסיום ביצוע מרגש ב"כוכב הבא".
הערוץ מאפשר מגוון פורמטים של פרסום, כולל חסויות, תשדירי פרסום ותוכן שיווקי, שמותאמים לצרכים ולמטרות של מפרסמים מכל התחומים. בנוסף, ערוץ 12 משדר תחושת יוקרה וכוח, ומשמש כצומת מרכזית להעברת מסרים שיווקיים.
המפרסמים בערוץ נהנים מחשיפה בתוכניות מגוונות כמו תוכניות בוקר, בריאות, אוכל, אקטואליה וחדשות, רכילות, טכנולוגיה, וכמובן תוכניות הפריים טיים שכוללות ריאליטי ותוכניות דגל פופולריות. פרסום בערוץ 12 הוא לא רק דרך להגיע לצופים, אלא גם להיות חלק מהפלטפורמה שמכתיבה את סדר היום התרבותי והמדיה בישראל.
רוצה לקבל הצעת מחיר?
הכנס פרטים ונחזור אליך בהקדם האפשרי
במה אפשר לצפות בערוץ 12?
מה לא? ערוץ 12 מציע מגוון עצום של תוכניות מכל הסוגים: דרמה, קומדיה, בידור, תוכניות ריאליטי, שעשועונים, תוכניות אירוח ועוד. בין התוכניות המובילות שתוכלו למצוא בערוץ: חתונה ממבט ראשון, MKR המטבח המנצח, סברי מרנן, חי בלילה, ערב טוב עם גיא פינס, תוכנית חיסכון, פאולה וליאון בבוקר, הכוכב הבא לאירוויזיון, שש עם…, חמש עם רפי רשף, פגוש את העיתונות ותוכניות אקטואליה וחדשות רבות אחרות.
חדשות 12, הנחשבות למובילות בתחומן, מציעות גיוון של דעות ותוכן שמבטיח שכל צופה ימצא את עצמו, בין אם הוא מחזיק בדעות פוליטיות מימין או משמאל. שילוב זה הופך את הערוץ לנקודת מפגש תרבותית משמעותית שמחברת בין קהלים שונים.
פרסום בטלוויזיה בערוץ 12 הוא הזדמנות ייחודית להגיע לקהל רחב ומגוון, אך הצלחתו תלויה בתכנון נכון. חשוב להגדיר היטב את מטרות הפרסום ואת קהל היעד, ולאחר מכן לבחור בשעות השידור ובתוכניות המתאימות להצבת הפרסומות. כאשר מפרסמים בתוכניות פופולריות כמו הכוכב הבא או חתונה ממבט ראשון, המסר השיווקי מגיע בדיוק לקהל הנכון ברגעי שיא של מעורבות רגשית וצפייה. פרסום כזה בערוץ 12 יכול להפוך כל קמפיין למדויק, אפקטיבי ומשתלם במיוחד.
תוכניות פופולריות בערוץ 12:
ערוץ 12 מתהדר במגוון תוכניות פופולריות שמצליחות לשמור על רייטינג גבוה. הערוץ מציע תוכניות ריאליטי מובילות שזוכות לנתוני צפייה מרשימים, משדרי ספורט, תוכניות אירוח ובידור בפורמטים מגוונים שמושכים קהלים רחבים.
הבחירה ברצועות השידור בערוץ 12 מאפשרת למפרסמים גמישות תקציבית, שכן ניתן לבחור ברצועות זולות יחסית שממוקדות בקהלי יעד ייעודיים. לדוגמה, שעות הבוקר מתאימות לקהל של נשים ומבוגרים, שידורי הצהריים פונים לילדים ונוער, ואילו שעות הלילה מושכות בעיקר צעירים. רצועות אלו מאפשרות התאמה מושלמת בין תוכן הפרסום לקהל היעד.
שידורי החדשות בערוץ 12 זוכים לנתוני צפייה גבוהים ומהווים פלטפורמה אידיאלית עבור פרסום בערוץ 12. מפרסמים יכולים לשלב חסויות או פרסומות במהלכם וליהנות מחשיפה רחבה מאוד. בנוסף, תוכניות אירוח ואולפן פתוח בערוץ נחשבות לפופולריות במיוחד, עם ביקוש גבוה מצד מפרסמים המעוניינים לשלב תכנים שיווקיים בצורה אורגנית ואפקטיבית.
פרסום בערוץ 12 בתוכניות אלו מספק למותגים הזדמנות להגיע לקהלים מגוונים ולחזק את מעמדם דרך פלטפורמה שנחשבת למובילה בתחום התקשורת בישראל.
מי הקהל שצופה בערוץ 12?
קהל היעד של ערוץ 12 מתפרס על פני כל שכבות האוכלוסייה בישראל ומחולק בעיקר לפי רצועות השידור. הערוץ מצליח למשוך כמעט כל ישראלי, ללא קשר לגיל או תחומי עניין, ולהציע תכנים שמדברים לכולם.
את הבוקר בערוץ 12 מתחילים כבר בשעה 6:00, עם כ-40-50 אלף צופים. הקהל שצופה בטלוויזיה בשעות אלו הוא בעל פוטנציאל צרכני אדיר, שכן מדובר באנשים שמקדישים זמן רגוע לצפייה מוקדמת. ככל שמתקדמות שעות הבוקר, מספר הצופים עולה, ומגיע לשיא של כ-140-150 אלף צופים סביב השעה 8:00.
במהלך שעות היום, בין 9:00 ל-15:00, נמדדים שיעורי צפייה של 30,000-70,000 אנשים בכל רגע נתון, בעוד ששעות אחר הצהריים והערב מביאות לעלייה משמעותית. בשעות השיא, הצפייה בערוץ 12 מגיעה לממוצע של כחצי מיליון צופים בו-זמנית. בתוכניות הפופולריות במיוחד, כמו תוכניות ריאליטי בפריים טיים, קשת מצליחה לשבור שיאים ולהגיע לנתונים של עד מיליון וחצי צופים בו-זמנית.
פרסום בערוץ 12 מהווה הזדמנות עצומה למותגים להגיע למספר אדיר של צופים. הטלוויזיה, שבה לגודל הקהל יש השפעה עצומה, מאפשרת ליצור אפקט רחב ומורגש בכל רחבי הארץ. אמנם, מדובר בהשקעה משמעותית שמתאימה למותגים עם יכולות פיננסיות גבוהות, אך התמורה היא ברורה ומשתלמת. הפרסום בקשת מביא את המסרים השיווקיים של המותג למיליוני בתים בישראל, בצורה אורגנית ונעימה, תוך כדי צפייה בתכנים שהקהל אוהב ומתחבר אליהם. פרסום בערוץ 12 מצליח למנף את עוצמתו של הערוץ ולהביא לחשיפה רחבה ואפקטיבית ביותר למוצרים ולשירותים המפורסמים.
הגדרת תמהיל נכון לפרסום בערוץ 12
כדי להצליח בקמפיין פרסום בערוץ 12, יש להתחיל בהגדרה מדויקת של קהל היעד ובניית אסטרטגיה שיווקית-פרסומית מותאמת. היתרון בפרסום בערוץ 12 הוא היכולת לזהות בדיוק היכן נמצא קהל היעד ואיך ניתן להגיע אליו בצורה יעילה.
לפני שמתחילים, חשוב להכיר מונחי יסוד מרכזיים בבניית קמפיין טלוויזיוני: GRP (Gross Rating Points) ו-TRP (Target Rating Points). בעוד ש-GRP מתאר את שיעור הצפייה הכללי בתוכנית ללא קשר לסוג הקהל, TRP מתמקד בקהל יעד מסוים כפי שהוגדר על ידי המפרסם. ככל שה-TRP ממוקד יותר, כך עלויות הפרסום עשויות לעלות, מאחר וקשה יותר להגיע לקהל מאוד מדויק.
לדוגמה, אם בתוכנית פופולרית כמו הכוכב הבא צופים בממוצע מיליון אנשים בערב, ה-GRP יחושב על סמך מיליון הצופים. מנגד, אם המפרסם מגדיר קהל יעד ממוקד כמו נשים בגילאי 50 ומעלה, נשואות בלבד, ה-TRP עשוי להגיע לכ-150 אלף צופות בלבד. זאת כיוון שקהל זה עובר סינון מתוך המיליון הכולל: ראשית, חצי מהצופים הם גברים שאינם חלק מהיעד; לאחר מכן יורדים 60% נוספים מתחת לגיל 50; ובסוף מסוננים שליש נוסף של גרושות או רווקות.
תהליך זה מדגים את החשיבות של הגדרת קהל היעד המדויק בקמפיין פרסום בערוץ 12. הבנה מעמיקה של הנתונים הדמוגרפיים מאפשרת תכנון נכון של הקמפיין והשגת יעדים בצורה משתלמת ואפקטיבית.
למה צריך מתכנן מדיה ?
מתכנן מדיה הוא גורם מפתח בכל קמפיין פרסום בערוץ 12 או בכל פלטפורמת טלוויזיה אחרת, ובזכותו ניתן למקסם את תוצאות הקמפיין ולמנוע בזבוז משאבים. לעיתים קרובות, המחיר שתשלמו על פרסומת לא משקף את התועלת שתקבלו אם המיקום או הפריסה של הקמפיין אינם מתאימים.
כאשר משווים הצעות מחיר שונות, ההבדלים לרוב מסתכמים באחוזים בודדים, ולעיתים נדירות מגיעים עד לכדי פער של 10%. פערים גדולים יותר עשויים להעיד על חוסר הבנה או תכנון לא מקצועי מצד המפרסם. לכן, מתכנן מדיה מקצועי מסייע להבטיח שהפרסום יבוצע בצורה מיטבית, תוך חיסכון משמעותי בעלויות והשגת מקסימום תוצאות.
תפקידו המרכזי של מתכנן מדיה הוא להגדיר בצורה מדויקת את קהל היעד המרכזי והמשני, לצד מטרות הקמפיין. על ידי ניתוח מעמיק של נתוני הצפייה וזיהוי רצועות השידור היעילות ביותר, מתכנן המדיה מסוגל לייעל את התקציב ולמקסם את החשיפה הרלוונטית. לדוגמה, עבור חברה בתחום הקרמיקה והכלים הסניטריים, פרסום ברצועת פריים-טיים יוקרתי עשוי לחשוף את המותג לקהל שאינו רלוונטי ברובו, בעוד שפרסום בתוכנית עיצוב לבית יגיע ל-70%-85% מקהל היעד הפוטנציאלי.
האתגר המרכזי של מתכנן מדיה הוא למקסם את ה-TRP (Target Rating Points) מתוך ה-GRP (Gross Rating Points), כלומר להבטיח שמקסימום הצופים יהיו רלוונטיים למסר הפרסומי. מתכנן מקצועי מבין שלא מדובר רק בהוזלת עלויות, אלא בהתאמת התוכן והמסר לקהל הנכון, ברצועות השידור הנכונות.
כמו בתחומים אחרים, גם בטלוויזיה מתכנן מדיה איכותי הוא הגורם החשוב ביותר בהצלחת הקמפיין. תכנון מדויק ומקצועי מבטיח לא רק חיסכון בעלויות אלא גם מקסום הערך של פרסום בערוץ 12 על ידי פנייה לקהל ממוקד ורלוונטי בצורה האפקטיבית ביותר.
למה כדאי לפרסם בערוץ 12?
פרסום בערוץ 12 מעניק למותגים חשיפה רחבה ובלתי מתחרה בכל רחבי הארץ, עם יכולת להגיע למסה קריטית של קהל יעד באופן מיידי. המסר הפרסומי, המועבר בו-זמנית למאות אלפי ואף מיליוני צופים, יוצר שיח, ביקוש ורעש חיובי שאינם ניתנים להשגה באמצעי מדיה אחרים.
הטלוויזיה, ובמיוחד ערוץ 12, חודרת לסלון ביתם של הצופים ומאפשרת למפרסמים להציג את מוצריהם או שירותיהם בצורה ברורה וחדה. ברגעי שיא הצפייה, כמו בפריים-טיים, הערוץ מגיע לחשיפה של עד מיליון וחצי צופים בו-זמנית \u2013 נתון שמאפיין גם ערוצים בינלאומיים מובילים.
היתרון המרכזי של פרסום בערוץ 12 טמון במגוון התוכניות הרחב, שמאפשר התאמה מושלמת של הקמפיין לקהל היעד. מפרסמים יכולים לבחור תוכניות ותכנים בהתאם לסוג הקהל, שעת השידור ורצועת התוכן, וכך למקסם את האפקטיביות של הפרסום. לדוגמה, רצועות הממוקדות לקהלים מפולחים, כמו תוכניות אוכל או תוכניות בוקר, מאפשרות למפרסמים לפנות בצורה ממוקדת לקהל עם תחומי עניין ספציפיים.
רצועות האוף-פריים בקשת מציעות תוכן עשיר ומגוון ומספקות למפרסמים הזדמנות למקד את המסר השיווקי בעלות משתלמת יותר. פעמים רבות, רצועות אלו מניבות תמורה גבוהה במיוחד בזכות המיקוד המדויק בתוכן ובקהל היעד.
פרסום בערוץ 12 הוא הבחירה המושלמת למותגים המעוניינים לשלב בין חשיפה מקסימלית לבין התאמה לקהלים מגוונים, תוך יצירת נראות חזקה ואפקטיבית במדיה המובילה בישראל.
איך ערוץ 12 מתאים לעסקים קטנים ובינוניים?
פרסום בערוץ 12 אינו מוגבל רק לחברות גדולות עם תקציבי ענק. בשנים האחרונות, הערוץ מציע חבילות פרסום מותאמות גם לעסקים קטנים ובינוניים, שמאפשרות להם ליהנות מחשיפה משמעותית בעלות משתלמת. עם תכנון נכון והתמקדות ברצועות שידור המתאימות לקהלי היעד שלהם, עסקים קטנים יכולים להציג את המותג שלהם בתוכניות הפונות לקהל ממוקד ומעורבות גבוהה. לדוגמה, תוכניות בוקר המיועדות לאימהות או תוכניות לייף סטייל המכוונות לקהל בוגר יותר יכולות להוות הזדמנות לפרסום ממוקד ואפקטיבי גם בתקציב מוגבל.
פרסום בערוץ 12 בעולם הדיגיטלי
היכולת של הפרסום בערוץ 12 להשתלב עם העולם הדיגיטלי מעניקה לו יתרון נוסף עבור מפרסמים. כיום, תכני הערוץ זמינים גם בפלטפורמות מקוונות כמו מאקו ואפליקציות נוספות, מה שמאפשר להגיע לקהל מגוון ולשמור על חשיפה לאורך זמן. פרסום בטלוויזיה בשילוב עם קמפיינים דיגיטליים יכול ליצור סינרגיה עוצמתית שמגדילה את ההשפעה של המסר הפרסומי. מפרסמים יכולים לשלב בין שידורי טלוויזיה לבין נוכחות דיגיטלית כדי להבטיח שהקהל ייחשף למסר הן בזמן הצפייה בתוכנית והן במרחב המקוון, דבר שמחזק את זכירת המותג ומגדיל את התוצאות העסקיות.