פרסום ברדיו – החדרת מסרים לקהל ממוקד
הרדיו הוא אחד מאמצעי המדיה ההמונית הוותיקים ביותר. הרדיו מציע ייחודיות ובלעדיות לפניה לקהל מאזינים אשר נחשב קהל שבוי שנמצא בדרכו או בחזרתו מיומו כאשר אין עוד אמצעי מדיה אשר יכול להוות תחליף לרדיו. פרסום ברדיו מהווה פלטפורמה מצוינת על מנת להעביר מסרים ולהחדיר אותם לתודעת המאזינים, התשדירים ברדיו לרוב יהיו קליטים אשר מניעים לפעולה ומעביר את יתרונות ומאפייני המוצר. הרדיו הוא אמצעי מדיה המוני אודיטורי אשר משמש אנשים בהרבה מקרים בזמן שהם עושים משהו אחר כמו למשל עובדים. כאשר אנשים מרוכזים בעבודתם או בנהיגה והרדיו מנגן ברקע נוצר מצב מנטלי אידיאלי שבו המגננות של אנשים אינן בפוקוס על הרדיו וזוהי הזדמנות מצוינת לקדם מסרים פרסומיים. הרדיו מציע למתעניינים בו גישה לקהל יעד רחב מאוד 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע כאשר קיומן של תוכניות נישתיות מאפשר כיוון כל פרסומת למשבצת זמן יעילה במיוחד עבורה.
יתרונות הפרסום ברדיו
אחד היתרונות הבולטים של הרדיו הוא בעובדה שהוא מאפשר למפרסמים גישה לפלטפורמה פרסומית זולה יחסית בהשוואה לאמצעי מדיה אחרים אך בלי להתפשר על גודל חשיפה משום שהחשיפה ברדיו היא עצומה ומגיעה לאנשים רבים בקנה מידה ארצי. ברדיו מתאפשרת פניה כמעט בלתי אמצעית של המפרסם ישירות אל קהל היעד תוך יצירת אווירה אינטימית. בנוסף מחקרים מראים שוב ושוב כי לרדיו יש אפקטיביות מוכחת. באופן מסורתי הפרסומות ברדיו התבצעו בצורה של חסות כך שמגישי תוכניות תמכו במוצרים שפורסמו. כאשר אנשים מאזינים באופן קבוע לתוכנית ברדיו הם מפתחים קשר מסוים של חיבה אל המגיש וכאשר הוא "תומך" במוצר מסוים או בשירות המתפרסמים לאורך התוכנית שלו חלק מהרגשות החיוביים עוברים מהתוכנית או המגיש אל המוצר המקודם. זהו אפקט פסיכולוגי מורכב אך ידוע. לבסוף הרדיו מאפשר להתאים פרסום של מוצר לתוכן אשר מתאים לו מבחינת קהל המאזינים.