מה זה תכנון מדיה
תכנון מדיה הוא בעצם חשיבה כוללת המשקללת את תקציב הפרסום אל מול מטרות הפרסום.
גיבוש אסטרטגית מדיה המתאימה ביותר על מנת להגיע ולהשיג את המטרות אותן הצבנו.
ההחלטה הראשונה בתכנון מדיה נכון, היא לקבוע מהו קהל היעד אליו אנו רוצים לפנות, כלומר,
מי הם האנשים שצריכים להיחשף לפרסום על מנת להגדיל מכירות / תדמית של המוצר שלנו.
לאחר הגדרת קהל היעד, השלב הבא הוא גיבוש מטרות ויעדים לשנה הקרובה,
האם מטרת הפרסום תדמית או מכירה?
תשובות ל-2 השאלות הללו יכוון אותנו בצורה האולטימטיבית למסקנה באילו אמצעי מדיה
כדי לנו נפרסם השנה ובאיזו תדירות.
תכנון מדיה לטווח הקצר
כאשר מעוניינים במכירת מוצר או ליין מוצרים ממוקד עם מחירים קבועים מראש, ניתן לנתב את תקציב הפרסום לאמצעי מדיה על בסיס נקודתי מבלי להתחייב לעסקאות ארוכות טווח.
היתרון:
אי ההתחייבות לאמצעי מדיה מסוים ושמירה על הכסף קרוב לכיס.
החסרון:
אי היכולת לעקוב אחר התקציב בצורה שוטפת והחלוקה הנכונה שצריכה להיות במהלך השנה בשיקול תקופות חזקות יותר (פיקים) ותקופות חלשות יותר.
תכנון מדיה לטווח הארוך
מפרסמים בעלי תקציב פרסום בינוני וגדול, מעדיפים לגבש תכנית אסטרטגית מדיה מקיפה הכוללת מספר מטרות ובהתאם גם מגוון אמצעי מדיה שיהוו בסיס איתן לכיבוש מטרות אלו.
האסטרטגיה כוללת ברוב המקרים כמה אמצעי מדיה מובילים כאשר כל אחד עונה על צורך אחר. לדוגמא: פרסום בטלוויזיה לטובת תדמית ומיתוג, ופרסום במקומונים לטובת מכירה ישירה ללקוח.
היתרון:
פרסום שוטף – כל הזמן נמצאים בתודעה
החסרון:
התחייבות להסכמי פרסום ארוכי טווח ללא יכולת תמרון
טיפ קטן לתכנון מדיה נכון….
לעיתים קהל היעד הוא לאו דווקא מי שהוא מתבקש להיות…
חברה למכשירי שמיעה מן הסתם אמורה לפרסם לקהל מבוגר ולכן תנתב את תכנון המדיה לקהל זה,
אך חשיבה נכונה וסקרים מתאימים יגלו תוצאות מעט אחרות.
אוכלוסייה הסובלת מכבדות שמיעה, ברוב המקרים מתביישת בכך או לחלופין מדובר על
ילדים או צעירים שאינם אלו המניעים לפעולה את הרכישה של מכשיר שמיעה, אלא הוריהם.
לכן קהל היעד אמור להיות ילדים לאוכלוסייה מבוגרת, שהם גם הורים לילדים הסובלים מהבעיה.
רפיטיציה
תחשבו על חנות מכולת שכל שני וחמישי המוכר משנה את סידור המדפים, זה מתיש!
לכן חשוב לבחור בקמפיין אשר מייצג את העסק שלכם, כזה שגושלים יזהו במהרה.