פרסומות ביוטיוב – רק אם צופים אז משלמים!
אתר שיתוף הסרטים יו- טיוב המוביל בעולם מציע פורמט פרסום העונה לשם:
True view,"תשלום פר צפייה", המאפשר לצופה את הבחירה אם לצפות בסרטון הפרסומת ביטויוב או לא.
אם תהיתם על מה כל המהומה אז כאן המקום להדגיש כי בכך לא מסתכמת הבשורה, את התשלום עבור הצפייה או האי צפייה של הגולש בסרטון הפרסומת ביוטיוב ישלם המפרסם רק במידה והצופה אכן התמיד וצפה במשך 30 שניות לפחות בסרטון – שווה במיוחד!
איך זה עובד?
ה – true view הפועל כאמור במודל ה- PPV מופיע לפני סרטוני הוידיאו הרבים באתר יוטיוב בפורמט "פרי רול", סרטון הפרסומת נועד לאתגר את הגולש לצפות בסרטון הפרסומת ביוטיוב, אך במידה והחליט הגולש לדלג על הפרסומת הוא יוכל לעשות זאת רק לאחר חמש שניות ולעתים 15 שניות, כך למעשה יש למפרסם כמה שניות לפחות ליצור אימפקט חינמי ובעזרתו למשוך את הגולש להמשיך ולצפות בסרטון הפרסומת שלו. במידה והחליט הגולש לא לדלג על הסרטון אלא להמשיך ולצפות בו ישלם המפרסם רק אם הגולש צפה ביותר מ-30 שניות מהפרסומת, במידה כמובן וזו ארוכה יותר מ-30 שניות, במקרה של פרסומות קצרות מכך ישלם המפרסם אם צפה הגולש בכל הסרטון.
יתרונות הפרסום ביוטיוב
היתרון של פרסומת יוטיוב מסוג זה הוא כפול, מצד אחד הגולש הרבה יותר ממוקד ומרוכז בפרסומת, הוא למעשה בוחר האם לראות אותה או לא.
מצד שני המפרסם משלם רק על אותם גולשים שאכן מתעניינים בסרטון שלו וצופים בו במשך 30 שניות, כך שהשקעה הפרסומית יכולה להיות כדאית מאד בחישוב מול פלטפורמות אחרות במודלים מקבילים של youtube כמו פרסומות קופצות (פופ אפים), סרטונים מקודמים, וסרטונים מקדימים. בגוגל ישראל אומרים כי רמת הקשב והריכוז של הגולשים שבחרו לצפות בפרסומת בפורמט זה גבוהה בכ 75% מאשר גולשים שנחשפו לפרסומות במודלים האחרים.
בהתאם לנתונים אלו מעריכים בגוגל ישראל, כי יותר ממחצית הקמפיינים שרצים ביוטיוב בשנים האחרונות עובדים בפורמט True view.
לסיכום
אם חשבתם שחזון אחרית הימים, היא נבואה שאולי תגשים את עצמה יום אחד, אז עכשיו אתם ודאי הרבה פחות סקפטיים. פרסומת יויטיוב שיודעת לחייב אתכם רק עבור מי שצפה בכם? אם זו לא השקעה שווה אז מה כן? אולי השלב הבא יהיה פרסומת שיודעת לחייב אתכם רק אם הלקוח חלם על המוצר שלכם בלילה וקנה אותו דרך מערכת סליקה קוראת חלומות.וברצינות, חברות שיודעות לנתח את פורמט הפרסום של יוטיוב באופן יעיל, וישכילו להשתמש בו בצורה קריאייטיבית ומניעה לפעולה, יעשו קרוב לוודאי את ההשקעה הפרסומית המוצלחת ביותר שלהם ברשת.
זו ההזדמנות שלכם לנצל תקציבים סבירים לטובת ROI כדאי, חשיפה ומיקוד לקהל הלקוחות שלכם ברשת.