קצת על ערוץ ספורט 1 – צ'רלטון
ערוץ ספורט 1, המוכר גם כצ'רלטון, הוא גוף שידור מסחרי מוביל המשדר אירועי ספורט מהארץ ומהעולם. הערוץ משודר בערוצים 51, 52, 53 ו-54 בשיטת "שלם וצפה", ומציע מגוון רחב של תכנים איכותיים לחובבי ספורט.
צ'רלטון החל את שידוריו בסוף שנות ה-90 עם שידורי משחקי כדורגל מליגת העל האנגלית והאיטלקית. בהמשך, הוא התפתח לשידורים מגוונים כמו הליגה השנייה בכדורגל הישראלי ותוכניות סיכום שבועיות. בשנת 2003 זכתה צ'רלטון בזכויות השידור של ליגת העל בכדורגל ישראלי והחלה לשדר במסגרת ערוץ ייחודי בשם "שבת של כדורגל". מאז, הפך הערוץ למוקד מרכזי עבור חובבי ספורט, עם דגש על שידורים איכותיים של ליגות כדורגל מובילות, כמו הליגה האנגלית, הנחשבת לנצפית בעולם.
קהל היעד של ערוץ ספורט 1 מורכב מאנשים חובבי ספורט, כאשר רובם גברים בגילאי 15-70. בימים שבהם משודרים משחקי ספורט ישירים, נרשמת עלייה משמעותית בכמות הצופים, מה שהופך את הפרסום בערוצי הספורט ובפרט בצ'רלטון להזדמנות יוצאת דופן לחשיפה רחבה וממוקדת.
רוצה לקבל הצעת מחיר?
הכנס פרטים ונחזור אליך בהקדם האפשרי
איזה תכני ספורט משודרים בערוץ?
ערוץ ספורט 1 מציע מגוון רחב של שידורי ספורט מכל העולם, עם דגש על ליגות מובילות:
- משחקי כדורגל מליגת העל בישראל, הליגה האנגלית הראשונה והשנייה, הליגה הגרמנית, האיטלקית, הרוסית, ההולנדית והבלגית.
- משחקי גביע מרכזיים, כמו הגביע האנגלי והספרדי.
- משחקי כדורסל מליגות בכירות, כולל הספרדית, היוונית והרוסית, לצד משחקי יורוקאפ מרתקים.
- ענפי ספורט נוספים: ליגת האלופות בכדוריד, אתלטיקה, כדורגל חופים, טניס, ג'ודו, אגרוף ועוד.
בזכות התכנים המגוונים והאיכותיים, פרסום בצ'רלטון מבטיח פנייה ישירה לקהל יעד ממוקד של חובבי ספורט. תוכן שמותאם אישית לתחומי העניין של הקהל מגביר את האפקטיביות של קמפיין הפרסום בטלוויזיה.
מהן התוכניות הבולטות בערוץ ספורט 1:
צ'רלטון מציע גם תוכניות מקוריות שמסקרות את אירועי הספורט המרכזיים:
- "לקראת המחזור בליגה האנגלית": תוכנית מקדימה למשחקי הליגה האנגלית, המנתחת את המשחקים הצפויים במחזור הקרוב.
- "סיכום מחזור הליגה האנגלית": סקירה שבועית של כל המשחקים מהמחזור האחרון בליגה האנגלית.
- תוכניות אירוח עם שחקני עבר כמו גארי נוויל וגארי ליניקר, הכוללות ראיונות עם שחקנים ומאמנים מובילים מהליגה.
- תוכניות סיכום לליגות נוספות, כגון הליגה האיטלקית, הגרמנית והרוסית.
פרסום חסויות בספורט 1 – איך זה עובד?
חסויות הן דרך יעילה להשתלב בשידורים בצ'רלטון. לדוגמה, חסות הניתנת לפני משחקים מרכזיים כמו גמר ליגת האלופות או משחקי נבחרות, מביאה לחשיפה משמעותית ביותר. נתונים מראים שעסקים המשתמשים בחסויות בערוצי ספורט מדווחים על עלייה של 20%-25% במודעות למותג תוך שלושה חודשים בלבד.
כיצד לתכנן קמפיין פרסומי בצ'רלטון?
תכנון קמפיין אפקטיבי מתחיל בהבנת קהל היעד ובחירת התכנים המתאימים לפרסום. לדוגמה, עסק המעוניין לפנות לקהל צעיר יכול למקד את הפרסומות סביב משחקי ליגת האלופות. לעומת זאת, מותגים עם קהל בוגר יותר יכולים להתמקד בשידורי הליגה האנגלית או האיטלקית.
הזדמנויות פרסום ייחודיות בערוץ ספורט 1
ערוץ ספורט 1 מציע הזדמנויות פרסום ייחודיות, כמו שילוב לוגואים על מסך המשחקים, פרסומות קצרות בזמן פסקי זמן, ותכני תוכן ממותגים המשולבים בשידורים. פרסום מסוג זה מייצר זיקה חזקה בין המותג לתוכן המשודר ומספק חוויה מותאמת אישית לצופה.
סטטיסטיקות ותובנות על קהל הצופים בצ'רלטון
מחקרים מראים כי 85% מצופי צ'רלטון צופים באופן קבוע בערוץ לפחות פעם בשבוע, כאשר 60% מתוכם צופים בשידורים חיים. בנוסף, 72% מהצופים דיווחו על מוכנות גבוהה להיחשף לפרסומות במהלך שידורי ספורט.