האם יש השפעה למוסיקה בפרסומות?
מוסיקה היא תחום אהוב ונפוץ בכל העולם, ישנם אנשים שזה המקצוע שלהם אבל הרוב אוהבים להאזין למוזיקה בתור תחביב בשעות הפנאי, בדרך לעבודה ובכל רגע נתון שבא לנו קצת קצב.
כשמדובר בפרסום יש למוסיקה המון חשיבות, היא חלק בלתי נפרד מהפקת הפרסומת והעברת המסרים, הקצב, הפופולריות והרגשות שמעוררות בנו קולות המוסיקה הינם מרכיב חשוב ביותר בבניית פרסומת המשלבת בתוכה ויזואליות וסאונד. יש לבחור בקפידה את סוג המוסיקה אשר תשולב בפרסומות ולהתאים אותה למטרות הפרסום ולקונספט של הפרסומת. עם זאת ישנם מצבים הפוכים בהם בכוונה לא שמים מוסיקה וזאת על מנת להשיג מטרות פרסום אחרות כגון פניה לקהל יעד מבוגר, פרסומת בנושאים רציניים או השגת קשב הצופה באופן מלא ללא מסכים . גם לפרסומת חסרת מוזיקה ישנה מטרה וסיבה לכך שאין מוסיקה.
למה משלבים מוזיקה בפרסומות?
מצב רוח- מחקרים רבים מראים כי מוסיקה מעלה את רמת מצב הרוח של הצופה או המאזינים וכן גורמת לו לרמת קשב גבוהה יותר. על ידי השמעת מוסיקה ניתן להגדיל את הסיכוי לרכישה של המוצר המפורסם. בנוסף פרסומת שמעלה את מצב הרוח של הצופה תגרום לו לרגשי אהדה גדולים יותר ובכך תגרום לפרסומת להיתפס כחיובית יותר.
זכירת הפרסומות- שילוב של מוסיקה ונגינת רקע בפרסומות עוזרת לצופה לזכור ולהעלות אותה מהר יותר בזיכרון, המנגינה בפרסומת גורמת לצופה לקשר לפרסומת ערכים שונים בהתאם למוסיקה.
מוסיקה אהובה או לא אהובה- קירבת הצופה למוסיקה המושמעת וחיבתו אליה משפיע באופן ישיר על תפיסתו את המוצר המוצמד למוסיקה, מחקרים מראים כי כשצופה לא אוהב את המוסיקה המושמעת הפרסומת תחשב בעיניו כשלילית ובכך תשליך את ערכיה על המוצר. כלומר היחס של הצופה למוסיקה המושמעת תגרום לו ליצור יחסי קרבה או שנאה לפרסומת המוצגת.
אז כמו שראינו ישנה חשיבות רבה למוסיקה בפרסומות והיא יכולה לשרת את מטרות הפרסום בצורות שונות עם זאת חשוב ביותר להקפיד ולהתאים כל פרסומת למסר, למטרות ולקהל היעד. לכל שכבת גיל ישנו סגנון ומקצב המתאים יותר, ילדים לדוגמא אוהבים מוסיקה חזקה, קצבית ודומיננטית לעומת פרסומות למבוגרים שיפנו אליהם במוסיקה מרגיעה ושקטה יותר.
בנוסף לכך המוסיקה המושמעת בפרסומת חייבת להיות קשורה ומתאימה ולקונספט הפרסומת, כלומר המסר של הפרסומת חייב להיות תואם את סגנון המוסיקה המושמעת.
ישנם שני סוגים של מוסיקה בפרסומות הראשונה הינה מוסיקה הקשורה לתוכן הפרסומת כלומר קולות הנובעים מתוכן הפרסומת והמותאמים למה שמוצג או מושמע בפרסומת. הסוג השני הינו מוסיקה שהיא לא קשורה לקונספט הפרסומת אלא באה כמוסיקת רקע שמפיק הפרסומת בוחר בהתאם למטרות ולקונספט הפרסומת.
אז אומנם זו רק מוסיקת רקע אך יש לה חשיבות רבה בהצלחת הפרסומת ובהשגת מטרות הקמפיין.