Array
(
[title] => פרסום ברדיו ארצי אזורי ומגזרי
[description] => פרסום ברדיו נחשב לאחת הדרכים הטובות ביותר לפרסום והגעה לקהל יעד רלוונטי.
פרסום חסויות, ג`ינגלים ותשדירים לפרסום יעיל ואפקטיבי.
)
פרסום ברדיו ארצי אזורי ומגזרי
פרסום ברדיו נחשב לאחת הדרכים הטובות ביותר לפרסום והגעה לקהל יעד רלוונטי.
פרסום חסויות, ג`ינגלים ותשדירים לפרסום יעיל ואפקטיבי.
פרסום ברדיו ארצי אזורי ומגזרי
פרסום ברדיו נחשב לאחת הדרכים הטובות ביותר לפרסום והגעה לקהל יעד רלוונטי.
פרסום חסויות, ג`ינגלים ותשדירים לפרסום יעיל ואפקטיבי.
פרסום ברדיו
בישראל ישנן כ-30 תחנות רדיו המחולקות ל-2: תחנות ארציות ותחנות מקומיות.
ההבדל בין השתיים הוא ברור – אזור השידור והקהל אליו התחנה מגיעה. אך עם זאת, הםרסום ברדיו עובד גם ברמה הארצית בתחנות מקומיות ומצד שני גם חברה בעלת פריסה ארצית יכולה לפרסם בתחנת רדיו מקומית ולקבל אפקט מאוד יעיל וחכם.
מי בכלל מאזין לרדיו?
תכל'ס הרדיו פוגש את רובנו בנסיעה בפקקים, לא סתם יצרניות הרכב הגדולות בעולם משקיעות לא מעט במערכת השמע הנוחות לתפעול תוך כדי נהיגה. היום עוד יותר כאשר המודעות לריכוז בנהיגה גדולה מתמיד ואסור כמובן לגעת בטלפון הסלולרי, ואפילו לא לשתות קפה… מה שנשאר לנהגים זה להאזין לרדיו… עכשיו נוסיף את העובדה המאד ישראלית שכולנו נוסעים לעבודה מידי יום כ-90 דקות (הלוך ושוב) ונגיע לנתון האזנה מדהים לתחנות הרדיו. בישראל הרדיו הוא אמצעי מדיה מהמובילים שיש ומאזינים לו מעל ל-4 מיליון איש מדי יום. אם בדרך לעבודה, כחלק מיום העבודה (לעובדים שחלק משמעותי משגרת יומם היא נסיעה ברכב / מובילים / נהגים וכו'), בדרך מהעבודה הביתה, במהלך יום העבודה במשרד או גם מאזינים ומאזינות הנמצאים בביתם ומאזינים לרדיו במהלך סידורים ומטלות הבית. רוב המאזינים ברדיו הם בחתך גילאים של 25-54 ומחולקים באחוזים ל-60% גברים ו-40% נשים.
אפשרויות פרסום ברדיו
פרסומות
תשדירים באורך משתנה בין 3-60 שניות הכוללות מגוון רחב של סלוגנים, מבצעים, קידום מכירות, ימי מכירות, ימים פתוחים ועוד. בפועל, מדובר במקבץ הפרסומות שכולנו מכירים ובו פרסומות היכולות לייצר תמדית או מכירה בהתאם לצורכי הלקוח. בין המפרסמים בישראל ניתן למצוא את החברות הגדולות ביותר במשק ולצידן גם עסקים קטנים ומקומיים.
חסויות
תשדירי פרסום באורך של 6-10 שניות (בהתאם לרצועת השידור והתחנה), לרוב בצמוד לתוכן המשודר (יציאה לפרסומות מתכנית מסויימת, חזרה מחדשות בשעה עגולה אל תוך התוכן. חסויות הן בעיקר תדמיתיות בתחנות הארציות (גלגל"צ, רשת ב', רשת ג') אך בתחנות המקומיות יכולות להיות גם מכירתיות. היתרון המשמעותי בפרסום חסויות ברדיו הוא בעיקר בייחודיות תשדיר הפרסום שכן הוא בודד במקבץ וללא מפרסמים נוספים.
תוכן שיווקי
מסרים פרסומיים המשודרים כחלק אינטגרלי מהתוכן המסורתי ובדר"כ ע"י שדרני התכניות ברדיו. לדוגמה: קידום מוצר מסוים ע"י השדרן במהלך התכנית וקידום פעילות נושאת פרסים בהשתתפות המאזינים. אפשרות נוספת לפרסום תוכן שיווקי ברדיו יכולה להיות שידור פיזי של התכנית מסניף מקומי של החברה ושילוב שמה ויכולותיה כחלק מהתכנית עצמה. שילוב התוכן השיווקי בתוכנית עצמה נחשב כדרך מאוד יעילה ואפקטיבית לפרסום ברדיו!
רצועות השידור המובילות לפרסום ברדיו
בואו נעשה קצת סדר ברצועות השידור בתחנות הרדיו השונות… רצועת הבוקר מתחילה כבר מהשעה 6:00 ומגיעה מטבע הדברים לבעלי מקצוע – צווארון כחול, בהם נוכל למצוא נהגים, קבלני שיפוצים, בעלי מקצוע בתחום הבניה, גננים ועוד. החל מהשעה 8:00 מצטרפים לחגיגה כמויות גדולות יותר של נוסעים הנתקעים בפקקים ואחוזי ההאזנה מתקדמים ועולים, לשעה הזו מצטרפים גם הורים רבים שנפרדו מילדיהם במסגרות החינוכיות והם בדרכם לעבודה, לרוב מדובר בעובדי צווארון לבן שמתחילים את יום עבודתם בשעה 8:30-9:30 בבוקר. זוהי הזדמנות נדירה להגיע לקהל יעד זה על ידי עידוד צורך חדש. הקהלים הללו לא תמיד יודעים מה הם צריכים לקנות מכיוון שהיום-יום שלהם מאד עמוס ורוב הצריכה שלהם מתבצעת על ידי מענה על צורך ולא תמיד הם יודעים שיש מוצר שיכול לעזור להם באופן טוב יותר ממה שהם רגילים עד כה. ברצועות התוך יומי יש יתרונות גדולים מאד, רצועת השידור מתחילה בשעה 10:00 בבוקר ומסתיימת לקראת 15:00, כאשר רצועת השידור הזו מתאפיינת בשידורים מאד איכותיים מטעם התחנות והבולטות של המפרסמים ברדיו ברצועה זו היא גדולה במיוחד. הקהל שמאזין לרדיו ברצועות אלו מעניין מאד ופנוי לשמוע על הזדמנויות וקניות חדשות. בשעה 15:00 כבר חזרנו לשעת הפקקים ואז כבר כולם נפגשים באיילון – בעלי המקצוע סיימו את עבודתם, הורים לילדים שהתחילו ב-9:00 צריכים כבר לחזור לאסוף ממסגרות החינוך ונתוני ההאזנה מרקיעים שחקים, אבל כאן בשונה מהבוקר הקשוב והפנוי, הפנאי לרכישה נמוך יותר ולרוב נותרים סידורים וטיפול בכל מיני מטלות קטנות עד שמגיעים הביתה, בנוסף, הציפייה לסיום היום ולמנוחה מפחיתים משמעותית את הצורך ברכישה אקטיבית או בתכנון תכנונים עתידיים. לסיכום, חשוב לציין, שלפני שאנו מתחילים קמפיין פרסום ברדיו, אנו חייבים לבצע חשיבה מקיפה על הגדרת קהל היעד ומטרות הקמפיין מכיוון שלכל רצועה יש יתרון, ואם מבינים את היתרונות אפשר להגיע לתוצאות מדהימות גם בתקציב פרסום קטן והכל כי התכנון בוצע כמו שצריך.
פרסום ברדיו - איך עושים את זה נכון?
כמו בכל אמצעי מדיה אחר, גם ברדיו חשוב מאוד להגדיר תקציב, קהל יעד ומטרה מרכזית. פרסום נכון הוא קודם כל הבנה כללית של "מה אנחנו רוצים בעצם?" ולכן פרמטרים אלו חשובים מאוד לבניית קמפיין פרסום רדיו חכם. ברגע שהגדרנו את התקציב, נוכל להבין פחות או יותר על אילו תחנות רדיו אנחנו הולכים להתבסס. אם הגדרנו תקציב של אלפי שקלים בודדים, ככל הנראה נוכל לפרסם בתחנת רדיו מקומית באזור מסוים בארץ ולהגיע לקהל ממוקד אך עם זאת מוגבל. בתקציב של מעל ל-15,000 ש"ח נוכל כבר לחשוב על קמפיין קצר בתחנת רדיו ארצית. קהל היעד חשוב מאוד לעניין, שכן אנו חייבים להבין באיזו תחנה הקהל שלנו נמצא ויותר מכך, באילו רצועות כדאי לפנות אליו? לדוגמה, קהל גברי ומבוגר נמצא בעיקר בתחנת רשת ב' הנחשבת לאיכותית מאוד, ארצית ופונה לקהל בגילאים 50+. לחלופין, נוכל לפנות לקהל צעיר יותר ע"י פרסום בתחנות רדיו מקומית ברצועות הבוקר בהם בעיקר משדרים טאלנטים מוכרים ואהובים הסוחפים אותנו במהלך כל שעות הבוקר. המטרה המרכזית היא העניין כולו. המטרה היא שתגדיר לנו מהו אורך התשדיר הרצוי לנו. למשל, אם אנחנו מפרסמים יום פתוח במכללה מסויימת, אנו זקוקים לתשדיר ארוך יחסית 20-25 שניות לפחות על מנת להעביר את כל המסרים וכל המידע לאיפה? איך? מתי ועוד. בתשדיר שכזה הקריין או הקריינית שלנו יוכלו לומר כ-40-50 מילים. תשדירים קצרים יותר של 10-15 שניות נחשבים לפופולאריים ביותר ומתאימים כמעט לכל לקוח. ניתן למצוא בתשדירים אלו אצל חברות רכב המציעות ימי מכירות, חברות ביטוח, ריהוט, צרכנות ועוד. התשדירים המאוד קצרים בין 5-10 שניות לרוב מתאימות לעסקים המציעים מכירה מיידית של מוצר או מוצרים ("עכשיו ב…. טלוויזיה 65 אינץ' ב-….. בלבד!! רק ב….!!) או ליצירת קמפיין "שטיפת מוח" המשתמש בתשדיר קצר במיוחד ומזמזם לנו בתוך הראש את אותו הסלוגן שוב ושוב ושוב (עד שמתייאשים, מתעצבנים מאוד! אבל זוכרים…..)
למה כדאי לעשות פרסום ברדיו?
לפני שמתחילים בקמפיין פרסום ברדיו חייבים להבין את המדיום כמו שצריך. הרדיו הטא אמצעי מדיה ייחודי המגיע ללקוחות הפוטנציאליים שלכם מבלי שיצטרכו לעשות הרבה. בלי ללחוץ על באנר ואפילו בלי הצורך להסתכל על המסך. חוש השמיעה שלנו תמיד עובד והפרסום המשודר ברדיו עובר בלי מחסום לאוזני הלקוחות הפוטנציאליים. לרוב, אנו מאזינים לרדיו בזמנים בהם המוח שלנו פנוי יותר מתמיד לקבלת מסרים פרסומיים ולכן גם הפעולה האקטיבית שלנו הנגזרת מהאזנה לתשדיר הפרסום, נמצאת בעליה דרסטית לעומת קליטת מסר פרסומי מאמצעי מדיה אחרים. יתרון משמעותי נוסף בפרסום ברדיו הוא כמובן תקציב הפרסום. אם נשווה את יעילות הפרסום ברדיו אל מול אמצעי מדיה אחר כמו עיתון למשל, ניווכח לדעת שבעלות של מודעת פרסום בגודל עמוד בעיתון מקומי, נוכל פרסם שבוע פרסום שלם ברדיו מקומי ובחשיפה אולטימטיבית בקרב קהל היעד שלנו. זה כמובן לא אומר שרדיו טוב יותר מעיתון מכיוון שלכל אמצעי מדיה יש את היתרונות שלו (עיתון למשל מוצג ויזואלית וטוב לחברות בעלי מוצרים שמצריכים יתרון זה), אך זה בהחלט נותן מקום לחשיבה נוספת האם להשקיע את הכסף שלנו בפרסום ברדיו או בעיתון.
פרסום ברדיו מביא תוצאות
בניגוד לאמצעי מדיה אחרים בהם צפי לתוצאות בדרך כלל מצריך זמן רב, הרדיו אינו מאכזב והתגובות לא מאחרות להגיע, המאזינים קשובים מתמיד (לרוב פשוט אין להם ברירה) ואם הפרסומת המשודרת מדברת אליהם הם באותו הרגע מגיבים ומתקשרים. חשוב מאד לפרסם טלפון קל ונוח להתקשרות כי כל תוצאה אחרת מאד קשה למדידה. לדוגמה: טלפון משרדי ארוך מדי שאף מאזין לא יזכור אותו. עם זאת כוכבית מקוצרת תוכל לקדם אותנו ולהטיב מאוד עם תוצאות הפרסום ברדיו. מפרסמים ששולחים את הלקוחות למצוא אותם בגוגל מפרסום ברדיו כנראה לא ירגישו תוצאות גדולות מכיוון שהתנועה הטבעית ביותר כתוצאה מפרסום ברדיו היא ליצור קשר טלפוני ולקבל פרטים על ידי נציג מכירות. כיום ניתן ליצור קמפיינים משולבי אינטרנט אשר עוטפים את הלקוח מייד לאחר שהתקשר ברחבי הרשת ובפייסבוק עד אשר יומר ללקוח שרכש בפועל.
Array
(
[type] => component
[id] => content-image-3
[name] => content-image
[acf_fc_layout] => content-image
[data] => Array
(
[title] => פרסום ברדיו - רדיו ארצי או אזורי?
[description] => כפי שציינו בתחילה, בישראל קיימות כ-30 תחנות רדיו בפריסה ארצית. בין תחנות הרדיו הארציות ניתן למצוא את רשת ג', רשת ב', גל"צ, גלגל"צ ועוד. תחנות אלו משודרות ונקלטות בתדרים קבועים או משתנים בכל רחבי הארץ ותכני הפרסום בהם זהים. מדובר על פלטפורמה מהטובות שקיימות בעולם לפרסום עבור לקוחות בפריסה ארצית (רשתות מזון, חברות רכב, חברות אופנה ועוד) ליצירת תדמית וגם למכירת מוצרים מיידית (למשל, חברה למוצרי חשמל). בין תחנות הרדיו המקומיות ניתן למצוא את רדיו צפון, רדיו חיפה, רדיו לב המדינה, רדיוס, רדיו ת"א, רדיו דרום, רדיו ירושלים, רדיו קול הים האדום ובנוסף, תחנות הרדיו החרדיות רדיו קול חי וקול ברמה. בתחנות המקומיות נוכל למצוא מפרסמים ארציים המעוניינים לחזק סניף מסוים ברמה נקודתית מבלי להשקיע תקציבי פרסום גדולים בתחנות הארציות אך עם זאת להנות מיעילות הפרסום ברדיו ובנוסף, עסקים מקומיים קטנים יותר המציעים את מרכולתם לאוכלוסייה הקרובה לבית העסק.
[image] => 7295
[image_caption_header] =>
[image_caption] =>
[side] => left
[custom_class] =>
[custom_id] => section-7
)
)
פרסום ברדיו - רדיו ארצי או אזורי?
כפי שציינו בתחילה, בישראל קיימות כ-30 תחנות רדיו בפריסה ארצית. בין תחנות הרדיו הארציות ניתן למצוא את רשת ג', רשת ב', גל"צ, גלגל"צ ועוד. תחנות אלו משודרות ונקלטות בתדרים קבועים או משתנים בכל רחבי הארץ ותכני הפרסום בהם זהים. מדובר על פלטפורמה מהטובות שקיימות בעולם לפרסום עבור לקוחות בפריסה ארצית (רשתות מזון, חברות רכב, חברות אופנה ועוד) ליצירת תדמית וגם למכירת מוצרים מיידית (למשל, חברה למוצרי חשמל). בין תחנות הרדיו המקומיות ניתן למצוא את רדיו צפון, רדיו חיפה, רדיו לב המדינה, רדיוס, רדיו ת"א, רדיו דרום, רדיו ירושלים, רדיו קול הים האדום ובנוסף, תחנות הרדיו החרדיות רדיו קול חי וקול ברמה. בתחנות המקומיות נוכל למצוא מפרסמים ארציים המעוניינים לחזק סניף מסוים ברמה נקודתית מבלי להשקיע תקציבי פרסום גדולים בתחנות הארציות אך עם זאת להנות מיעילות הפרסום ברדיו ובנוסף, עסקים מקומיים קטנים יותר המציעים את מרכולתם לאוכלוסייה הקרובה לבית העסק.
דוגמאות לפרסום ברדיו שהפקנו
הצטרפו עכשיו למעגל הלקוחות המרוצים שלנו