קמפיין ברדיו
החלטתם להעלות קמפיין פרסום ברדיו, אבל אתם לא סגורים על תוכן הפרסום, תקופת הקמפיין ובאיזה תחנה לבצע את הפרסום. לפעמים כאשר עומד תקציב פרסום על השולחן, לקראת קמפיין קרוב, שוכחים לשאול את השאלות המהותיות, כך קורה שמנהל השיווק אומר ככה, המנכ"ל אומר אחרת ובפועל עלולה להתפספס הזדמנות ענקית לחשיפה ממוקדת ואיכותית.
אז כמו בכל החלטה פרסומית חשוב להגדיר קודם את קהל היעד, הגדרה שכזו תעזור לכם להתאים את תחנת הרדיו הנכונה למסר שלכם וליהנות בעקבות זאת מאחוזי חשיפה והשפעה גבוהים יותר.
ככל שתבינו יותר על הרגלי האזנה של קהל היעד שלכם, לאור המידע שמספקות לכם תחנות הרדיו או מכוני המחקר השונים, כך תדעו למקד את המסר ולמקסם כל קמפיין פרסום ברדיו.
כאורך המחיר אורך התשדיר
רוב תשדירי הרדיו אורכם 30" ( שיקלול מילים המתייחס בקירוב ל- 2 מילים בשניה)
ישנם תשדירים ארוכים יותר של 45" ואף יותר ותדירים קצרים יותר כמו 15" ואף פחות.
מחירון של כל תמהיל כזה נתון לשינויים בין כל תחנה, אך קמפיין טוב יודע לבזר את המסרים ולהתאימם לאורכים השונים לסרוגין.
חשוב להבין: התדירות האפקטיבית ברדיו עומדת לרוב על 6 פעמים לפחות
התכנית בחסות….התוכן השיווקי
תכניות רדיו רבות הן ברמה הארצית והן ברמה האזורית מאפשרות לתת או לקחת אם תרצו חסות לתכנית או לאיזשהו חלק ממנה.
היום כשהשדרנים ברדיו הם טאלנטים שמאגדים סביבם קהילת מאזנים קבועה ולויאלית, נפוץ גם לבנות איזשהו תוכן שיווקי, משחק, חידון וכד` בתוך תכנית, בעיקר בתכניות בוקר כמו התכנית של שי ודרור, טל ואביעד, אך גם בתכניות קאלט כמו התכנית של דידי הררי למשל.
הפרסום ברדיו אזורי, עובד ביג טיים
מנתונים המתפרסמים ע"י הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו, נראה שאחוזי האזנה לרדיו האזורי גבוהים יותר מאשר לתחנות הארציות באותן האזורים.
הפנייה אל קהל היעד, בצורה יותר ממוקדת ורלוונטית משפיעה על העדפת הצרכן בתחומים כמו חדשות, צרכנות, אקטואליה, תרבות ובידור, מידע עירוני, וכדומה.
כך תבנו לעצמכם קמפיין רדיו חכם
כבר הסכמנו שנושא היכרות מעמיקה עם קהל היעד הוא התנאי הכרחי להתחלה, בשלב הבא בדקו נתוני החשיפה של כל תחנה, ניתן להשתמש בשירותיה של מערכת הסקרים של TGI.
עכשיו כשאתם יודעים איפה נמצא קהל היעד המרכזי שלכם, ומה אחוז החשיפה של אותה תחנה תוכלו להתחיל ולעבוד בשיטת האלמינציה, ולהחליט קודם כל אילו תחנות כלל לא מתאימות לקהל שלכם, ולמסר שלכם ולתקציב שלכם.
חשוב מאד להבין איפה נמצאים רוב המאזינים של אותה תחנה ובאיזה זמן נתון, כך שניתן להתאים לווסת את הקמפיין ולהתמקד בתכניות ספציפיות, אך זהו נושא שניתן להתייחס אליו בהתאם לחבילת הפרסום שתרכשו מאותה תחנה או לחלופין מחברת המדיה שמבצעת עבורכם את רכישת מדיה משפ"א (שירות פרסום אזוריים) או שפ"מ (שירותי פרסום מאוחדים).
1. קבעו לעצמכם מסגרת תקציב.
2. הגדירו את המטרה. (מכירות, זכירות המותג, מידע, חיוג לטלפון, הנעה לפעולה באינטרנט וכו`)
3. ערכו סקר של אחוזי החשיפה מהתחנות הארציות והמקומיות של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.
4. בנו לעצמכם חבילה מתאימה. (בהסתמך על התקציב, על סקר התחנות ועל מטרות שהוגדרו)
5. התאימו את המסר בהתאם. (מומלץ להתייעץ באנשי הפרסום שלכם, חשוב להישאר ממוקדים)
איך תדעו שהקמפיין פרסום ממוקד?
לכל תחנה יש אינדקס המייצג את אחוז קהל היעד המוגדר מבין המאזינים אל מול כלל האוכלוסיה.
כאשר האינדקס של התחנה גבוה מ 100 – יעיד הדבר שהפרסום בתחנה ממוקד לקהל המטרה
כאשר האינדקס של התחנה נמוך מ 100 – יעיד הדבר שהפרסום בתחנה פחות ממוקד לקהל המטרה.
תחנות הרדיו הארציות בהן מופיעות פרסומות – מיוצגות ע"י שפ"מ:
רשת ב`, רשת ג`, 88FM
תחנות הרדיו האזוריות בהן מופיעות פרסומות – מיוצגות ע"י שפ"א:
רדיו קול רגע , רדיו צפון ללא הפסקה, רדיו חיפה, רדיו אמצע הדרך, רדיו ללא הפסקה ,רדיוס, רדיו 99, רדיו תל אביב, רדיו ירושלים, רדיו קול חי, רדיו לב המדינה, רדיו דרום, קול הים האדום.
גל"צ / גלגל"צ – מיוצג על ידי גלי צה"ל
מנתוני הסקר ניתן לראות ש:
-86% מהנשאלים שבעי רצון משידורי הרדיו האזורי.
-70% מהנשאלים שבעי רצון ממגוון התכניות בתחנה לה האזינו.
-76% מהנשאלים שבעי רצון מאיכות התכניות בתחנה לה האזינו.
-44% מהנשאלים הגדירו מוסיקה כגורם מרכזי לשביעות הרצון שלהם.
-25% מהנשאלים הגדירו את התוכן כגורם מרכזי לשביעות הרצון שלהם.
-19% מהנשאלים הגדירו את השדרנים והמגישים כגורם מרכזי לשביעות הרצון שלהם.
-11% מהנשאלים הגדירו את שידורי האקואליה כגורם מרכזי לשביעות הרצון שלהם.
-20% מהנשאלים הגדירו את דברים אחרים כגורם מרכזי לשביעות הרצון שלהם.
איפה רוב הקהל מאזין לרדיו?
-71% מהנשאלים הגדירו את המכונית כמקום האזנה שלהם.
-39% מהנשאלים הגדירו את הבית כמקום האזנה שלהם.