עד כמה מותר להתרחק מהעמוד הראשון?
איתרת, פילחת, בודדת את קהל היעד, בחנת ערוצי פרסום ובחרת בעיתון המתאים ביותר לצרכיך.
נותר רק להחליט על מיקום המודעה. הדרישה לעמודים המבוקשים עלולה להפוך למאבק מתיש בריאותית ותקציבית מול מחלקת הפרסום בעיתון.
האם זה כדאי? והאם יש דבר כזה "עמוד מנצח"?
בפרסומת בעיתון השיקול החשוב ביותר הוא ללא ספק "בולטות".
למודעה במקום בולט סיכוי גדול יותר למשוך את תשומת ליבו של הקורא.
על פי מחקרים שונים, קורא ממוצע של עיתון יומי מסתפק בדפדוף בדפיו הראשונים של העיתון.
לכן, על מנת שהמודעה לא תגיע לפח מבלי שזכתה ולו למבט חטוף של הקורא, עליה לשאוף להתמקם בעמודים אלה, שהם יקרים יותר למפרסם.
בנוסף קיימת מוסכמה, הנשענת גם היא על מחקרים מלומדים, שעין הקורא נמשכת תמיד
לעמודים האי-זוגים, לכן העמודים הללו יקרים יותר מהעמודים הזוגיים.
כל זאת הוביל לאסכולה שלמה הטוענת שעל מנת לעורר את ההד הראוי מבלי לשלם את המחיר של פרסום בעמוד הראשון, פרסומת בעיתון יומי צריכה להתמקם בעמוד 3.
שילוב של עמוד "ראשוני" עם אי-זוגי.
לעומתה, חיה ובועטת תאוריית "העמוד האחורי", הטוענת שהקורא הממוצע תמיד יעיף מבט בעמוד הסוגר, גם אם הוא בדרכו לפח. בנוסף, אם העיתון נקרא ברכבת או באוטובוס העמוד האחורי מתפקד כסוג של "שלט חוצות", כי הוא חשוף גם לשכניו של הקורא.
טיפ לפרסום במקומונים
פרסומת בעיתון מקומי זה מקרה נפרד.
רוב המקומונים נפתחים במקבץ של עמודים כפולים המיועדים כולם לפרסומות.
לכאורה זו אופציה מושכת, אלו הם עמודים ראשונים שהקורא חייב להיתקל בהם
וקוראים רבים עשויים לחפש בעמודים אלה אטרקציות ומבצעים.
כשאתה משתתף בעמוד עם מפרסמים נוספים המחיר הוא גם נמוך יותר.
אבל זו גם מלכודת. עמודים רוויי פרסום פעמים רבות יהיו בזבוז מיותר של מודעות שסביר להניח כי ילכו לאיבוד בתוך שלל המסרים הפרסומים. בנוסף, גם מודעה על עמוד שלם או על כפולת עמודים במקום זה לא מבטיח חשיפה, קורא המקומונים המיומן נוטה להעביר "במכה" את אסופת עמודי הפרסום הללו מבלי להתייחס לתוכנם. לכן, כדאי גם במקומונים להתייחס למדיניות של המגזינים: פרסומות אמצע, עמודים אי זוגיים ועמוד אחורי.
קיימים גם אמצעים נוספים שתורמים לבולטות פרסומת בעיתון שרצוי לקחת בחשבון. כדאי למשל לדאוג שהמודעה תהיה הפרסומת היחידה באותו עמוד או אף לרכוש את כל העמוד או כפולת עמודים אם התקציב מאפשר. במידה וזה בלתי אפשרי, רצוי לשאוף לעיצוב גרפי ייחודי וקריאייטיב מעניין שיבליט את המודעה שלך לעומת האחרות. שיטה אחרת היא לדרוש למקם את המודעה בסמוך לטור אישי פופולארי או מדור מבוקש, כאלה שהקוראים יחפשו במיוחד גם אם יוצנעו בתוככי העיתון. בהקשר הזה, כאשר מתייחסים לטור או מדור קבוע, שווה להתייחס לנושא הכללי של הטור או המדור ולנסות לחבר את התוכן של המודעה לאותו נושא.
מדורים ומוספים
גם העמוד האחורי חזק כאן יותר מתמיד.