שילוב תוכן שיווקי
אומנם זכייניות הטלוויזיה המסחרית (קשת, רשת וכאן) צפויות לקבל קנס כלשהו בעקבות החשדות למכירת אייטמים בתכניות בוקר ואחרות, נכון "שהאיש הירוק" של גדי סוקניק ירדה מהאוויר וכולם זוכרים את הקנס (4 דקות פרסום) שספגה קשת בנובמבר האחרון בעקבות שילוב תוכן שיווקי בסדרה "רמזור", אבל כל זאת לא יותר מאשר מס שפתיים לצדקניים למיניהם. שילוב תוכן שיווקי בטלוויזיה הישראלית החל אי שם בסוף שנות ה-90, תפס תאוצה בתחילת שנות ה-2000 והפך לשיטפון בשנים האחרונות. הסיבות לכך קשורות בהכרח למצבו המקרטע של שוק הפרסום הטלוויזיוני בשנים האחרונות ועובדה משמעותית אחת: תוכון שיווקי בטלוויזיה – עובד.
קידום מוצרים וקידום אישי
בארץ, מעבר ל"רמזור" וסדרות נוספות, התוכן השיווקי משולב לרוב בתכניות בוקר שעוסקות בלייף סטייל, בישול, בריאות ועוד. שם מוצרים מסוימים זוכים לטיפול אוהב ובנוסף, קיימת אפשרות לקידום אישי של בעלי מקצועות חופשיים ומומחים לתחומים מגוונים כגון רופאים, מטפלים אלטרנטיביים וכן עורכי דין, יועצי מס, יועצים פיננסים ועוד, אשר מביאים את דעתם בתחומם במסגרת אייטמים רלוונטיים. דוגמאות נוספות הן כמובן הריהוט של בית "האח הגדול", עיצוב התפאורה של "רוקדים עם כוכבים" ברוח סלקום ועוד כהנה וכהנה. ומה לגבי הסכנה של קנסות וביטול תכניות? היא קיימת במידה והתוכן השיווקי משולב בצורה בוטה מידי. לכן חשוב להיעזר בנושא באנשי מקצוע המומחים לשילוב תוכן שיווקי בטלוויזיה, ויש לא מעט.