מה חשוב לדעת בנוגע לפרסום במגזין נישה?
היתרונות של פרסום במגזין ידועים. למגזינים יש חיים ארוכים יותר מאשר עיתון והקורא נוטה להשקיע בקריאה ובדפדוף בו, יותר זמן מאשר בעיתון יומי או בבאנר באינטרנט.
מגזינים גם עוברים מיד ליד, הם תפאורה קבועה בחדרי המתנה ולפרסום נוסף גם ערך תדמיתי.
כשמדברים על פרסום במגזין נישה היתרון הגדול הינו בקהל קוראיו, שהוא מפולח מאוד לתחום שבו הוא עוסק והוא אכן מתעניין בחידושים בו, אחרת הוא לא היה רוכש את המגזין.
כשאתה מפרסם את המוצר שלך במגזין שעוסק בתחום שלך – אתה מדבר אל קהל היעד שלך.
השאלה אם זה מספיק ואם בחרת במגזין נישה הנכון עבור המוצר שלך.
נאמר שאתה יבואן אופני מרוץ. פרסום במגזין "אופניים" היא אופציה הגיונית.
מדובר במגזין שפונה לקהל רוכבי האופניים "הכבדים", כאלה שעוקבים אחרי כל חידוש
בדגמים עד לרמה של משקל המדבקה. עם זאת, אם אתה יבואן של אופניים עירוניות,
שהדגש בהם הוא על נוחיות וביטחון הרכיבה והופעה חיצונית וקהל היעד שלך הם רוכבים/ות
עירונים וילדים ונוער, כדאי לשקול אפשרות אחרת.
במקרה זה הפרסום במגזין העוסק בלייף סטייל כמו מגזין נשים למשל
(בייחוד כשהנשים הם כוח קנייה מוביל), יכול להתברר כיעיל יותר.
רגע לפני פרסום – חובה לבדוק:
לפני ההחלטה איפה לפרסם, יש לבחון שורה של פרמטרים.
הראשון הוא לבדוק את כל מגזיני הנישה הקיימים בתחום הרלוונטי ואת נתוני תפוצתם.
הצעד הבא הוא לבדוק את מידת "הנישתיות של הנישה" – קרי מידת הפניה שלהם לקהל היעד,
ביחס ללקוחות אותם אתם מחפשים וכל זאת כמובן בלי לשכוח את מטרות הפרסום.
מגזין אופנועים למשל, פונה לחובבי רכיבה.
אולם מגזין לאופנועי שטח – מבטיח פילוח עמוק יותר.
אם הכוונה היא לקדם מוצר מסוים וייחודי שמכוון לרוכבים מקצועיים בלבד,
הפרסום במגזין לאופנועי שטח הוא המומלץ.
אם המטרה היא לשווק כמה מוצרים לאופנועים, או לקדם את שם החברה בתחום, מומלץ לפרסם במגזין הפונה לכלל קהל הרוכבים או במגזין נישה של עיתון גדול. הנקודה החשובה שיש לקחת בחשבון בפרסום במגזין נישה, הוא שאומנם הוא פונה לקהל היעד אך לא כל קהל היעד הרלוונטי נחשף אליו.
לכן, המהלך הנכון הוא לשלב את הפרסום במגזין נישה במסגרת מסע פרסומי רחב יותר.