אז האם הקמפיין הבא שלכם באינטרנט, יהיה הצלחה מסחררת?
כלי המדידה האפקטיביים, הנוסחאות לתחשיב ההשקעה מול התועלת והיכולת לבדוק ולשלוט בכל האופרציה הזו בזמן אמת, מאפשרים לכל מנהל קמפיין, מנהל לקוחות או בעל עסק לדעת אם הכסף המושקע באתר מסוים הוא אכן הדבר הטוב ביותר שאפשר להשיג בתמורה לכסף שהושקע.
בזכות היכולת למדוד כמעט כל פעילות פרסום באינטרנט, יכולים גם אתרי נישה קטנים יותר מוואלה או YNET לספק פלטפורמה טובה לבעלי עסקים המעוניינים לפרסם ואינם יכולים להעלות קמפיינים בסדרי הגודל של הפורטלים הגדולים.
כל בעל עסק שיודע היכן הוא מצפה לפגוש את קהל היעד שלו, מקבל מאותם בעלי אתרים או נכון יותר לומר מאותן פלטפורמות פרסום, ניתוח אפקטיביות על ביצועי הקמפיין, בין אם הוחלט לבצע קמפיין חשיפות או הקלקות.
דאבל קליק לדוגמא, מערכת הפרסום, מבית גוגל מאפשרות לפרסם ברשת הפרסום באינטרנט (באתרים הרבים שנמצאים ברשת כולל אצל המתחרים שלכם) באנרים, מודעות טקסט, וידאו ועוד ולטפל כבר בשלב החשיפות הראשונות לקהל בתדירות, בקריא ייטיב, ובהתאמה גם בעלות למספר החשיפות וההקלקות.
פייסבוק אף לקחה את שוק הדיספליי הזה (תצוגת חשיפות מפוצלת), לרמה הפשוטה ביותר שיש, כך שהיא מאפשרת היום לכל אחד, בין אם הוא בעל עסק או לאו, להרים קמפיין במחירים שאין סיכוי לקבל אותם באתרי אינטרנט גדולים כמו תפוז, נענע10 או מאקו ולבדוק את התוצאות והאפקטיביות בתוך דקות.
מה חשוב לדעת?
פלטפורמות נוספות לפרסום באינטרנט בשוק הישראלי, המשמשות כצד שלישי כמו סקינדו, או e-rate הוותיקה יותר נותנות לנו היום אפשרויות שלא היו קיימות כאן קודם ומשמעות הדבר שהכסף המושקע בקמפיין, הוא השקעה נטו.
בפרסום אפקטיבי באינטרנט מודדים הכל ובכל רגע, כדי למדוד באמת את ההחזר על ההשקעה שלנו מה שידוע יותר כ – ROI (Return of investment) נדרשת מאיתנו מערכת חישובים כלשהי, שהיא למעשה חלוקה של יחסים ואחוזים.
נתונים כמו כמות החשיפות של הבאנר, כמות ההקלקות על הבאנר ובסופו של דבר גם כמות הפעולות שנעשו בעקבות אותם הקלקות, אלו הנתונים שבסופו של דבר מעניינים אותנו, וכמובן כמה זה עלה לנו בפועל.
הגדרה ברורה של הקמפיין תעזור לנו להבין כבר בשלבים המוקדמים אם אנחנו בכלל בכיוון לעבר השגת המטרה או שאולי עלינו לשנות כמה פרמטרים בדרך.
אם מטרת הקמפיין שלנו היא חשיפה ללקוחות חדשים או ישנים, חיזוק התדמית או רק יידוע של הציבור על השקת המוצר החדש שלנו, הרי שברור שכל מה שנרצה זה כמה שיותר חשיפות במחיר כמה שיותר נמוך.
הרשמה לשירות שלכם, לידים או מכירות, הם כבר מטרה שמצריכה מהקהל לבצע פעולה מסוימת וכאן חשוב להיות ברור יותר ולהכין קרקע שתקלוט את אופי הפעולה שאתם מבקשים לקבל, כאשר בדרך מדובר על דף נחיתה אפקטיבי. העלות במקרה כזה תחושב לפי קליקים, שכן לכמות החשיפות יש פחות ערך עבורכם מבחינת החזר על ההשקעה. כפי שצוין, לאתרים הגדולים יש אפשרות לספק לכם נתונים על הקמפיין שלכם, אך כדי להיות אפקטיביים ויעלים בכל שלב, חשוב שהשליטה על הקמפיין תהיה בידיים שלכם.
מונחים שחשוב להכיר
CPM – מחיר ל 1,000 חשיפות
CTR – אחוז ההקלקות ביחס לחשיפות
CPC – מחיר לכל הקלקה
CPA – מחיר לכל פעולה (הרשמה, מכירה, הורדה)
Conversion Rate – יחס המרה בין מספר ההקלקות למספר הפעולות
ROI – יחס ההחזר על ההשקעה
חשוב לבדוק מספר באנרים שונים,
במספר מקומות שונים, לבצע פיילוט בסכום קטן יחסית לתקציב הקמפיין
ובכך למקסם את הקמפיין במקומות בהם יחס ההשקעה שלכם הוא הכדאי ביותר מבחינת המטרות שהגדרתם לעצכם.