מה זה בעצם ליד?
ליד הוא פניה של לקוח שראה ברשת את השירות או המוצר שאתה מציע ומעוניין לקבל פרטים נוספים.
לצורך כך הוא מילא את פרטיו בדף נחיתה על מנת שתחזור אליו.
ליד בעצם היא הזדמנות לבצע מכירה, אך הסיכוי להפוך ליד לעסקה, תלוי הן ביכולות של אנשי המכירה שלך והן באיכות הליד.
ליד "איכותי" הוא כמובן לקוח שקיבל את מרב הפרטים עבור המוצר/שירות של החברה שלך ולכן קיימת סבירות גבוהה לבצע מכירה. ליד פחות איכותי הוא ליד `כללי`, הכוונה ללקוח שאינו מגובש עדיין לכדי קניה ופונה רק על מנת לברר פרטים או ללקוח שאומנם מעוניין במוצר אבל אינו מכיר את החברה שלך – זאת כיוון שמקור הליד, אותו אתר או דף נחיתה ממנו הגיע הלקוח, לא הציג את המוצר בצמוד להצגת החברה או לא הצליח לפלח את קהל היעד בצורה מספקת.
לידים ממנועי החיפוש
הלידים האיכותיים ביותר מקורם בפרסום באינטרנט ובמנועי חיפוש והם תוצאה של חיפוש אישי של כל גולש וגולש אשר מחפש בעצמו את המוצר או השירות שהוא זקוק לו.
אולם על מנת שהלקוח יכנס דווקא לאתר או דף הנחיתה שלך וימלא שם את פרטיו ולא יעשה זאת אצל המתחרה שלך, עליך להופיע לפניו בדף התוצאות בגוגל. כידוע, למקום הראשון בגוגל ניתן להגיע דרך קידום אתרים אורגני, אולם זהו תהליך ארוך הדורש עבודה רציפה של כמה חודשים על מנת לראות תוצאות.
אפשרות אחרת היא לקנות תנועה לאתר באמצעות מודעות פרסום בתשלום ( Googel Adwords ), בתקווה שחלק מאותה תנועה תהפוך ללידים. גם כאן איכות הלידים נחשבת לטובה היות ואותם מודעות מופיעות בדף התוצאות של מנועי החיפוש, בהתאם לחיפוש ספציפי של הגולש המעוניין בשירות או המוצר. חשוב כמובן להגיע למצב שהרווח שמופק מהלידים עולה באופן משמעותי על ההשקעה בפרסום.
לידים למכירה
מדובר בחברות שעוסקות בין היתר בקידום אתרים וברשותם אתרים רבים במגוון תחומים שכבר מקודמים בדירוג גבוה בגוגל, ומשמשים כפלטפורמה למשיכת לידים.
חברות אלה עשויות, למשל, להציע מיני אתר או דף נחיתה המציע את "המשכנתא הזולה ביותר בשוק".
אותו מיני אתר או דף נחיתה מקודם דרך אתרים אחרים, פרסום ממומן, שיתופי פעולה בין אתרים ומנועי החיפוש ברשת ומושך אליו גולשים המעוניינים במידע על משכנתא.
כל לקוח שהגיע והשאיר פרטים על מנת לקבל מידע נוסף, הופך לליד שנמכר לבנקים או גופים מסחריים אחרים שמציעים משכנתאות. רוכש הליד יכול לרכוש חבילה של לידים בלעדיים, המועברים רק אליו ולכן הם יקרים יותר או לקבל במחיר מוזל לידים שנמכרים גם למתחריו.
בשני המקרים חשוב לבדוק את מקור הליד, על מנת לוודא שמדובר בלידים איכותיים בעלי סיכויים סבירים להפוך למכירה, ולא לידים כללים שעשויים להתברר כבזבוז של כסף וזמן. בהצלחה!