האם פרסום בטלוויזיה תמיד יהיה יקר?
רוצה לקבל הצעת מחיר?
הכנס פרטים ונחזור אליך בהקדם האפשרי
איך מחשבים עלויות לפרסום בטלוויזיה?
פרסום בטלוויזיה מתחלק ל-2 אפשרויות עיקריות: חסויות ותשדירי פרסומת.
חסויות הן פרסומות באורך של 6 שניות, בעל אופי תדמיתי מובהק.
ניתן לקדם רעיון מסוים, חברה או מוצר אך ללא מחיר, מבצע או יתרונות המבדלים אותו משאר השוק.
עלות תשדירי החסות משתנה בהתאם לרצועת השידור ולהיקף הפרסום כך שברצועות בעלות
רייטינג נמוך יותר נהנה מעלויות הנעות בין 200 ש"ח לתשדיר חסות ועד ל-1000 ש' לתשדיר
וברצועות הנחשבות יוקרתיות יותר ובעלות רייטינג גבוה כמו סמי פריים טיים ופריים טיים
המחירים מאמירים עד לרמה של 10-12 אלף ש"ח לתשדיר.
תשדירי פרסומת הם הפרסומות המוכרות ומהוות החלק הארי של המפרסמים בטלוויזיה.
עלויות תשדירי פרסומות מחושבת לפי פרמטרים ברורים של רצועות שידור ואורך התשדיר.
תשדיר פרסומת יכול לנוע בין 5 שניות ל-60 שניות כאשר העלות מחושבת בהתאם לרייטינג שהניבה כל רצועת שידור.
לדוגמא: רצועת השידור בפריים טיים מניבה כ-15 נקודות רייטינג.
עלות לנקודת רייטינג משתנה בהתאם לתקופה ולביקוש.
לצורך הדוגמא, נאמר שעלות לנקודת רייטינג בפריים טיים עולה 1000 ש"ח.
עלות זו הינה עבור תשדיר של 30 שניות.
בכדי לחשב תשדירים קצרים יותר נשתמש בסרגל ייחודי הנקרא "פרורטה" ובעצם מייצג את העלות היחסית של כל תשדיר קצר יותר מתוך תשדיר 30 שניות (ה-100%)
תשדיר באורך של 30 שניות יעלה 1000 ש"ח כפול 15 נקודות. כלומר: 15,000 ש"ח.
תשדיר פרסומת באורך של 15 שניות, העלות תהיה בגובה של 60% מעלות רגילה.
כלומר, תשדיר באורך של 15 שניות בפריים טיים יעלה 9,000 ש"ח.
כיצד לפרסם בטלוויזיה בעלויות פרסום נמוכות?
כפי שציינו בתחילה, ניתן לפרסם בטלוויזיה בתקציבים נמוכים יחסית ובעלויות
שעד לא מזמן נחשבו דמיוניות בקרב מפרסמי עיתון או רדיו.
למשל, לקוח מתחום הפיננסים, שעיקר קהל היעד שלו הוא משקיעים בעלי ממון,
לא חייב לפרסם בפריים טיים על מנת להגיע לקהל זה.
מן הסתם פריים טיים נחשבת רצועת השידור הטובה ביותר אך עם זאת, כוללת בתוכה קהלים קבים שאינם רלוונטיים אליו ולכן עדיף לנתב את הכסף לרצועות שידור בעלות רייטינג נמוך יותר
אך כאלו שבהן קהל היעד שלו נמצא הרבה יותר ועוד יותר חשוב – זול יותר לפרסם שם.
אם ניקח את רצועת סמי פריים טיים (18:00-20:00) למשל, בו נוכל למצוא קהל יעד מיטבי עבור הלקוח מתחום הפיננסים, נוכל בעלות של כ-40-50 אלף ש"ח להעלות קמפיין תשדירים באורך של 8 שניות (כ-16 מילים לקריין) למשך כשבועיים.
אמנם לא נקבל חשיפה מקסימלית ותהודה רבה מאוד בקרב קהלים אחרים,
אך נהנה מקהל שלנו בצורה המדוייקת ביותר ויותר חשוב מכך,
נפנה לקהל שלנו בכל יום ברצועה הרלוונטית אליו ונטפטף כל פעם מחדש את המסר שלו עבורו.
לחלופין, נוכל לפרסם קמפיין תשדירי חסות במידה ואנו מחפשים תדמית בעיקר.
אין צורך לבזבז מאות אלפי שקלים על קמפיין פרסום בטלוויזיה שיגיע להרבה מאוד קהלים אבל יפספס את העיקר.
ניתן בתקציבים של 20-30 א' ש"ח לפרסם חסויות בערוצים המסחריים ברצועות נקודתיות חכמות עבור הקהלים שלנו.
איך נבחר בקמפיין טלוויזיה נכון ובתקציב שפוי?
בכדי לפרסם בטלוויזיה בתקציב הגיוני ועם זאת להשיג תוצאות טובות,
אנו נוכל לסייע לכם בבחירת ערוצי הפרסום הנכונים עבורכם.
בחינת קהל היעד והמטרה המרכזית חשובים לא פחות מהגדרת התקציב בסופו של דבר.
כפי שהסברנו, לא תמיד צריך ללכת עם הרצועות הנחשקות ביותר על מנת לקבל תוצאות טובות מקמפיין טלוויזיה.
אנחנו נבנה עבורכם קמפיין טלוויזיה מנצח בעלויות פרסום המתאימות לכיס שלכם.
ערוצי נישה – הזדמנות מעניינת ולא מוכרת
במקביל לערוצים המסחריים המוכרים רשת 13 וקשת 12, ניתן למצוא ערוצים נוספים היכולים לתת מענה מצוין עבור לקוחות מפרסמים. לדוגמא, ערוץ 24, המגיע לכלל האוכלוסיה, אמנם לא ברייטינג גבוה במיוחד, אך בעלויות של עשרות שקלים בודדים עבור תשדיר באורך של 10 שניות. בערוץ זה נוכל לפרסם כמות נכבדה של תשדירים בכל יום ולמשך תקופה ארוכה, כך שגם אם מדובר ברייטינג נמוך, אנחנו נוכל ליצור קמפיין "שטיפת מוח" בקרב קהל ייעודי ולקבל תוצאות יפות מאוד.
ערוצי ספורט (צ'רלטון) יכולים להוות אף הם אלטרנטיבה מצוינת עבור חברות הפונות לקהל גברי מובהק. יתרון משמעותי בערוצים אלו הוא תשומת הלב המירבית של הצופה במשחק המשתלבת יחד עם צפייה משותפת של כמה חברים / בני משפחה ויצירת שיח סלון על המוצר המשווק (לדוגמא, הזמנת אוכל, מסך טלוויזיה גדול לצפיה איכותית יותר ועוד).